Ce să mâncam sau nu seara, pentru a scăpa de burtică până la vară – Sfaturi de la nutriţionistul Mihaela Bilic

Mihaela Bilic spune ca, pentru a scapa de burta trebuie sa avem trei mese principale pe zi, sa renuntam la zahar, alcool si alimentele preparate in stil traditional, dar si sa nu mai mancam carbohidrati dupa ora sase seara.

De asemenea, ”se impune putina ordine alimentara in ritmul meselor, in ceea ce priveste cantitatea de mancare pe care o punem in farfurie, dar si asupra felului in care este preparata”, mai spune dr. Mihaela Bilic, medic nutritionist si autorea cartii ”Sanatatea are gust”.

Mihaela Bilic a intocmit o lista de reguli dietetice pe care ar trebui sa le respectam, daca dorim sa scapam de inestetica burtica:

Obisnuiti-va sa aveti zilnic 3 mese principale.

Aceasta regula nu doar ca va va ajuta sa scapati de burta inestetica, ci va va ajuta si sa slabiti cateva kilograme.

”Efortul de digestie a alimentelor si mancatul lor la intervalul 4-5 ore ajuta metabolismul sa arda mai multe calorii decat atunci cand exista o singura masa si aceea seara”, spune medicul nutritionist.

Eliminati din meniul zilnic preparatele ”grele”, cum ar fi salata de boeuf, sarmale, snitel, chiftele, sosuri cu smantana. ”

Evitati alimentele cu densitate calorica mare: mezelurile, cascavalul, margarina, dulciurile si fastfood-ul. Inlocuieste-le cu carnea slaba, pestele, laptele, iaurtul, fructele si legumele.

Redimensionati portiile si numarul de feluri de mancare servite la o singura masa.

”Pentru ca suntem tot mai sedentari trebuie sa renuntam la succesiunea clasica: aperitiv, ciorba, fel pricipal si desert. Doua feluri de mancare sunt suficiente, iar ciorba trebuie sa fie una dintre ele.

Aceasta va umple stomacul fara un aport mare de calorii si va asigura senzatia de satietate pentru o perioada lunga de timp”.

Renuntati complet la zahar.

”Datorita vitezei cu care se absoarbe in sange determina o secretie crescuta de insulina, hormon care stocheaza suplimentar grasimea la nivelul abdomenului”, a explicat Mihaela Bilic.

Eliminati alcoolul.

”Majoritatea bautorilor cu alcool au un surplus ponderal provenit atat din caloriile proprii alcoolului – acesta contine 7 calorii pe gram – cat si din aportul generos de alimente grase si sarate care merg bine cu alcoolul”.

Loading...